Uitgefietst

Gistermorgen vroeg had ik ’t er nog over met Mieke.

Zal ik Hans vragen om morgen jouw fiets rijklaar te maken voor mij? Dan kan die van mij op Marktplaats verkocht worden.

Mieke was direct voor. Die is elke keer bang als ik op m’n fiets spring. En niet geheel ten onrechte. Parkies hebben moeite met hun evenwicht. Fietsen wil op zich wel. Maar op- en afstappen is riskant. Heb ik intussen een- en andermaal bewezen.

Hans doet ’t graag. Fietsenmaker van huis uit. Voor hem is ’t een fluitje van een cent.

Toch wel jammer, dacht ik, terwijl ik naar de kerk fietste. Deze fiets heb ik al ruim 16 jaar. Een afscheidscadeau van Meppel toen we naar Amersfoort vertrokken.

emeritus

Toch wel goed, denk ik – en zeg ik thuis – als ik aan de koffie zit. Voor de zoveelste keer ben ik onderuit gegaan. Of ’t was eerder overstuur dan onderuit.

Natuurlijk lag ’t niet aan mij. BoZ heeft teveel halfhoge stoeprandjes.

Gelukkig is de schade beperkt. Niks gebroken bij de halfzachte landing.

Maar het besluit is definitief. Deze fiets gaat vervroegd met emeritaat.

Geef een reactie

