Plastisch

In Zweden is het al een politieke kwestie, in Duitsland heeft de rechter er zelfs over geoordeeld. De druk op mannen om zittend te plassen op de toiletpot neemt langzaam toe.

Die uitspraak van de Duitse rechter was nog wel in het voordeel van de mannen die staand plassen, maar tegelijkertijd komt er meer discussie en nemen initiatieven om mannen te laten zitten op het toilet toe. Zo zijn er in Nederland zorginstellingen, bedrijven en horecazaken die met de stickers de man verzoeken niet meer staand te plassen in de toiletpot.

327

Er zijn goede argumenten voor te bedenken. Vooral het spetteren – door mij nu – en schoonmaken – meestal niet door mij, later. Of ze gelijk hebben!

Wat ik mis in de discussie is het bijbelse argument.

Ik herinner me van de lessen hebreeuws in Kampen dat we bij de vertaling van 2 Koningen 9 moeten gniffelen om vers 8.

NBV … alle mannelijke leden van zijn [Achabs] familie …

Twents … alman den teagen de waand mig in Achab zien hoes …

letterlijk … al wie tegen de muur pist …

man.jpg

De Heer drukt zich hier en elders nogal plastisch uit.

Maar als hij dit ´gewoon´ vindt … doe normaal, man!

Geef een reactie

