Live blog Uza

20160801_120342

Mooi weer in Woudenberg

8.25 uur

Hoe kun je een regendag beter besteden? Precies op tijd zitten we op afdeling A4, waar ik in juli geopereerd ben.

Mieke mag erbij zijn,  want een 1 persoonskamer.  Met toeslag, dat wel. De FBTO is er goed voor.

Rudy Baumans is hier nog steeds de baas. 000327_4Bijzondere figuur, met een geheel eigen humor.

 

 

8.35 uur

Mijn parameters worden gecontroleerd.  Bloeddruk,  hartslag,  temperatuur … dik in orde!

Het wachten is op de neuroloog.  ‘ Uw dokter is verwittigd.’

Intussen lees ik een interessant boek. Hersenstormen.

De auteur heeft zelf de ziekte van Parkinson en schrijft dus ‘van binnenuit’.

 

9.00 uurdownload

Dokter Crosiers is er. Aardig als altijd. Hij groet Mieke – dat heeft nog niemand gedaan, zelfs Rudi niet.

Ik moet de bekende testen doen. Daarna zet de neuroloog de DBS uit … “Misschien zul je het verschil voelen😕” Ja, dat mag ik hopen! Over een uur komt de dokter weer.

 

 

9.45 uur

Wat een verschil, zeg!

Even naar de wc – man,  wat loop  ik moeilijk.  Zo is het dus zonder DBS.  Stijf, traag, schuifelen,  bijna vallen …

 

20160802_114201

11.05 uur

Zo, dat was de neuroloog met twee studenten. Alle hoekjes en gaatjes geprobeerd, om vast te stellen

  1. rigiditeit, hoe stijf de spieren zijn, en
  2. bijwerkingen, moeilijk praten, stijve mond

Zo ging het ook in juli bij de operatie. Man, wat was ik toen moe. Nu is het interessant om te volgen. Wel ontluisterend, zoals ik wanhopig probeer tot 10 te tellen. “O nee, nu zijn we te ver …”

Op basis daarvan stelt hij de DBS in. Over een uur kijken hoe het gaat.

 

 

12.10 uur

Het ruikt lekker en het klinkt goed – lunchtijd.

Helaas, bij een dagopname zit geen eten en drinken ingesloten. Alleen koffie en koek. Maar die is ons voorbijgegaan, omdat de arts met me bezig was.

Gelukkig hebben we brood bij ons. En straks ff naar de cafetaria beneden.

 

 

 

13.10 uur

Het gaat echt stukken beter!

Lopen zonder problemen. Geen valgevaar. Ook praten kost me geen moeite. Zou het echt … Hier hebben we om gebeden. Wat zou het mooi zijn als …

Dokter David, waar blijf je nou?!

20160802_124044

Geduld is een schone zaak

 

 

13.40 uur

Mooi boek, Hersenstormen. Ik ben al op pagina 95.

De werkelijkheid is nog mooier. Akelige ziekte, maar ook mooi wat wijze mensen uitvinden aan medicijnen en operaties. Ik blijf me goed voelen, NB zonder medicatie!

 

 

14.40 uur

Dokter Croziers was hier en ook hij is zeer tevreden.  Nog iets bijgesteld om m’n linkerhand en -voet iets soepeler te maken. Maar de ‘fine tuning’ is geslaagd.

We kunnen terug naar Woudenberg.  Vakantie voortzetten.

Het is opgeklaard.

De zon schijnt.

Een Reactie op “Live blog Uza

Geef een reactie

