Zoals een bruidegom

Terwijl ik een preek maak over Genesis 1 vers 1 – Geloof ’t of niet: In het begin schiep God de hemel en de aarde – bezing ik de schepper van al dat moois. De zon komt op, maakt de morgen wakker … en ik denk aan Psalm 19:

Zoals een bruidegom

blij uit zijn kamer komt,

gaat hij zijn wijde baan.

Dat gaat niet over een jongen op z’n trouwdag. Het gaat over de man die gevoeld heeft hoe geweldig het is om getrouwd te zijn. Liefde. Seks. Ik van jou en jij van mij!

een jonge bruidegom die het bruidsbed verlaat,

een held die vrolijk voortrent op zijn weg

image-4701121

Sinds onze jongte zoon Hans regelmatig bij ons logeert, rijden we geregeld om half 6 ’s morgens naar het Meander MC in Amersfoort. Dan zien we ‘dit wonderschoon verhaal – niet in mensentaal’ – om Gods ‘macht en wijsheid af te malen’.

Mooi gezicht. We rijden de A58 op. Links boven Wouw zie je de breugeman út syn sliepstee wei komen – net wakker, lekker geslapen naast z’n bruid! Wat een energie krijg je van een goeie vrijpartij. Hij stuitert vurig van links naar rechts over de horizon. Even later vanaf de A17 zien we de bruidegom rechts boven de basiliek van Oudenbosch staan.

De bijbel is mooi.

Onze schepper is machtig!

image-4701123

Geef een reactie

