50-50

Eigenlijk schrok ik nog het meest van de reacties om me heen.
Broer, best heftig om te lezen dat verdere verbetering niet te verwachten is.

Ik lees heldere,  confronterende woorden. Ik lees hier heel duidelijke taal over 20% inzetbaarheid en dat hij geen mogelijkheden voor uitbreiding ziet.

Tjeerd hoe sta je hierin? Ervaar je het ook zo dat er geen groei meer inzit?

Ervaar je het momenteel zoals de bedrijfsarts het aangeeft? Of raakt je dit diep en wil je het anders?

maxresdefault

De bedrijfsarts die ik vorige week voor de derde keer bezocht – Piet Hopmans in Roosendaal – was inderdaad duidelijk. Op aangeven van wat ik hem vertelde.

Prognose
Stabiele toestand, verdere verbetering is niet meer te verwachten.
Medisch lijkt er nu een eindstadium bereikt te zijn. Er zijn mogelijkheden en
beperkingen. Deze zijn nu stabiel en er mag nog nauwelijks verbetering worden
verwacht.
Werkt nu 20 uur per week in een afgebakend en afgesproken pakket taken.
Dat lukt en is blijvend haalbaar. Mijn advies is om dit te continueren voor de
komende jaren.

Confronterend? Nou nee, niet echt.

In februari schreef ik daarover.

Daarom was ik ook niet erg ontdaan toen ik het verslag onder ogen kreeg.

Selectie-geschikt-ongeschikt-600x350

Zo schreef ik het ook aan onze begeleidingscommissie:

Ik ben tevreden met deze uitslag.
M’n contract met de Emmauskerk beloopt 70% = 0,7 fte = 28 uur.
Op dit moment werk ik 20 uur per week.
Die 28 uur is niet haalbaar, voel ik.
De inschatting is dat het niet gaat veranderen.
Het verschil van 0,2 fte = 8 uur kunnen we via SKW vergoed krijgen.
Of de Emmauskerk 0,5 fte genoeg vindt …
Zo niet, dan komt emeritering vroeger in zicht.

Is het glas half vol of half leeg?

Ja, ik ben voor 50% arbeidsongeschikt verklaard.

Maar die 50% kan ik nog steeds voor 100% inzetten.

half-empty-half-full

Deze zondag hebben we er samen met onze gemeente over gebeden.

Peter, dit is een gebedspunt  voot de gemeente!

Misschien ben ik iets te nuchter. Maar wíl jij ervoor bidden?

Je kunt nooit nuchter genoeg zijn voor voorbede🙂

Doe ik!

Geef een reactie

