Beter

Graag  wil ik, met instemming van ds. Tjeerd de Boer onze predikant voor 20 uur beter melden met ingang van 1 februari 2016.

Mooi, zo’n mailtje van onze begeleidingscommissie aan het GKv steunpunt KerkenWerk.

In het kerkblad kan ik ook het goede nieuws delen:

Sinds m´n operatie in juli ben ik geregeld in het universitair ziekenhuis in Antwerpen geweest waar de neurologen m´n neurostimulator zo goed mogelijk instellen. Ze hebben daarbij zo´n beetje de grens bereikt. Voor de verdere behandeling ben ik nu terug in bij het Bravis in Bergen op Zoom. Je moet daarbij denken aan controles, maar ook logopedie en ergotherapie. Alles gericht op re-integratie.

bravis

Op dit moment werk ik ruim 20 uur per week. De helft daarvan gaat zitten in preekwerk. De rest is verdeeld over catechese, pastoraat en bestuurswerk. In gewoon Nederlands: onderwijs aan Mark, Jacqueline en Ying, huisbezoek en werk voor de kerkenraad.

Op 26 januari heeft de kerkenraad ingestemd met deze werkverdeling:

activiteit uren aantekeningen
preken 10 Steunpunt gaat uit van 15 uur, inclusief preekstudie, liturgie, PPT en de kerkdienst.
pastoraat 4 Uitgaande van 2 à 3 bezoeken per week, inclusief reistijd en admin
catechese 3 2 keer 1 uur plus voorbereiding.
kerkenraad 1 Per twee maanden 1 keer kerkenraad (max. 2 uur) en 1 keer moderamen. Plus bureauwerk.
kerkopbouw 1 Hart voor Mensen (gemeenteproject) en commissie Emmaus in Noordgeest niet in de uitvoering, wel als theoloog / geestelijk leider.
kerkverband 1 Classicale taken (coaching kerkelijk werker), intervisie met collega’s.
studie 2 Theologische studie zonder directe connectie met preek, catechese of pastoraat.

Andere taken – b.v. coaching leiders kleine groepen en week van gebed (met andere ‘kerkleiders’) vallen daar buiten.

Mijn contract met de Emmauskerk beloopt 0,7 fte, dat is 28-30 uur per week. Nu ik al ruim een jaar ziek ben, moet daarover verder gepraat worden. Lukt het om meer uren te maken? Of gaan we toe naar een gedeeltelijke afkeuring? De kerkenraad en de begeleidingscommissie praten daarover met de Arbo en het landelijk Steunpunt KerkenWerk. Wilt u bidden om wijsheid?

reintegratie.jpg

Puzzelen: wie wat waar?

Mijn motto blijft: Tot Dienst Bereid.

Een Reactie op “Beter

  1. Fijn dat je op dit punt bent aangekomen. Veel wijsheid gewenst bij het nadenken over het vervolg.
    Complimenten voor de specificatie van de taken c.q. de urenverdeling. Iemand in mijn omgeving zei: zeker een broer van jou! .>) Nu zien of het lukt dat ook daadwerkelijk zo te realiseren.

Geef een reactie

