Vastenavend

Kom bij mijn onder d’n errem

Dweil mar mee van ot naar aar

Kek, zo lòòpe me weer werrem

Vor ’t gròòtste féést van ’t jaar

Het is weer zo ver. Ik zie m’n Bergse buren weer met gordijntjes om naar de stad trekken. De vlaggen hangen uit. Vastenavend in Krabbegat.

Ik heb ’t hier al vaker beleden. Ik kan d’r niet koud of warm van worden.

12509014_938748896207682_2063873503641868952_n

Me lòòpe d’r mee weg …

 

Alle respect voor diaken Lucas die op 31 januari in de morgendienst aandacht gaat geven aan vastenavend. “Een predicatie over psalm 100 met een carnavalsaccent,” zoals hij ’t zelf noemt.

Prima. Voor mij geen jubeltééne. Ik ben en blijf een expat.

Dan voel ik me meer op m’n gemak bij het carnaval op z’n Twents à la Herman Finkers. Eens een Tukker …

Geef een reactie

