HART VOOR ELKAAR

Het jaar 2015 had het jaar moeten worden van Hart voor Mensen.

De boeken waren uitgedeeld. De kleine groepen en de jeugd stonden startklaar. Een Facebook-pagina was aangemaakt. De werkgroep HvM was enthousiast.

Het jaar 2015 werd het jaar waarin Pastor Tjeerd uitgeschakeld werd door ziekte.

  • Half januari moest ik me ziek melden.
  • In juli werd ik in Antwerpen geopereerd.
  • De rest van het jaar volgde revalidatie.

Als de enige professional ziek is, moeten de vrijwilligers extra aan de bak.

Het jaar 2015 werd het jaar van de vrijwilligers.

mijn preekstoel

‘mijn preekstoel’?

 

Mieke en ik werden met liefde en goede zorgen omringd. Dat is wel even wennen: als je altijd maar geeft en je moet dan ontvangen. De andere ambtsdragers moesten op zondag vaker voorgaan in de dienst. Gelukkig waren er gastpredikanten die een weekendje Brabantse Wal inclusief preekbeurten wel zagen zitten. De catechese aan toetreders en de cursus bijbellezen voor jonggelovigen werden gestaakt. De leiders van de kleine groepen moesten zonder coach verder.

Moeilijk om te zien dat sommige dingen niet goed gaan.

Prachtig om te zien dat de Heer z’n kerk bewaart.

Het jaar 2015 is het jaar geworden van Hart voor elkaar.

Geef een reactie

