Mijn preekstoel

van_mij_tattoo

Het was wel grappig. Wie preekt er op oudejaarsavond?

Ruim van tevoren had ik aangegeven dat ik in december in elk geval wilde voorgaan in de kerstnachtdienst, de kerstdienst en de jaarwisselingsdienst.

Door een misverstand was dat laatste verkeerd in het kerkblad en op de website gekomen. Een ouderling ging zich warmlopen voor de vuurwerk- en oliebollendienst. Twee liturgieën werden rondgestuurd …

De vrijwilliger maakte graag plaats voor de professional. “Fijn, Tjeerd, dat je ’t weer kunt doen!”

Nu is het 2016. Mijn herstel gaat verder. Ik kan volgende week wel weer een hele zondag voorgaan. Goed nieuws!

Jammer, dat zal niet gaan. We hebben een arrangement met dominee die-en-die. Een weekend Fletcher-hotel en Brabantse Wal in ruil voor twee diensten.

Dan ga ik toch ff op m’n strepen staan. Als een verwend kind.  Dit is mijn preekstoel!

van-mij-snoep-broodtrommel

Geef een reactie

