Mijn gezicht straalt, mijn hart bloedt

image-5515324

Je straalt helemaal! zeggen gemeenteleden die me na de dienst spreken.

Ja, hoe zou het anders kunnen? De kerk in Tholen zat overvol. Aan honderden mensen mocht ik het goede nieuws vertellen over Jezus die het licht van de wereld is!

M’n gezicht straalt …

… als Jameel Hadidi uit Homs zegt: dit zou pater Frans mooi gevonden hebben, al die gelovigen samen

… als ik vanaf de hoge preekstoel die honderden mensen Rejoice! hoor zingen (vanaf 1:20:20 klik hier)

Wat ik ook mooi vind om te zien is hoe Masi, Ramin en Roya opbloeien. In onze eigen gemeente zwijgen ze in alle talen. Hier worden het leiders die hun volksgenoten de weg wijzen, ook geestelijk: ken je Jezus? Nu ben ik degene die geen woord verstaat, alleen Amen.

11295925_10207101471362165_742728841005757284_n

v.l.n.r. (Jan Pieter.) Masi, Ramin en Roya

M’n hart bloedt …

… voor de jonge man en vrouw uit Tibet, die zich melden in de gebedsruimte; ze spreken geen woord Engels; ik versta Free Tibet en Dalai lama; we  bidden voor ze en dan zegt hij Boeddha – maar Jezus is zó klein (gebarentaal)

… voor dat Iraanse meisje, dat een maand zwanger is en het liefst een abortus wil; dit kind heeft toch geen toekomst hier?  maar wat zegt de bijbel, dominee?

… voor al die lieve mensen die morgen hun boeltje moeten opvangen en op de bus gezet worden naar een nieuwe noodopvang – de burgemeester zegt: ik weet al waar, zij horen het morgen pas

 

 

 

 

 

Geef een reactie

