Ik met m’n grote bek

Wees voorzichtig met wat je zegt. Voordat je ’t weet, ben je zelf de klos.

270309%20file%20daling_0.jpg

U staat niet in de file – U bent de file

 

Die waarschuwing gaf ik zondag vanaf de preekstoel aan mijn gemeente.

Voorbeeld: het fileprobleem. Als je roept dat de minister de files moet aanpakken, moet je niet zeuren als de benzine duurder wordt en er meer tolwegen komen. Je bent deel van het probleem. En van de oplossing.

Ik zei dat zondagmiddag in een interactieve leerdienst over het gebed. “Uw koninkrijk kome” – durf je dat gebed te bidden? Stel je voor dat God je gebed verhoort! Dan kan dat jou ook behoorlijk raken. Verbeter de wereld, begin bij mezelf.

Wees voorzichtig met wat je zegt. Voordat je ’t weet, ben je zelf de klos.

Ik had het kunnen weten. Wie spot met de hakenkruizen en het Engels van de Tholenaars

Zondag sta ik er zelf met m’n grote waffel. Want zie:

Zondagmiddag 6 december 2015 op 14.30  is er in de Grote Kerk een (Engelstalige) “overdenking” die geleid wort door een nog nader in te vullen Engelssprekende dominee.

800px-Overzicht_Markt_met_travalje_(hoefstal)_en_op_de_achtergrond_de_Hervormde_kerk_-_Tholen_-_20378260_-_RCE

Zondagmiddag om 14.30 is er een samenkomst van de gezamenlijke Thoolse kerken in de Grote of Onze Lieve Vrouwe Kerk te Tholen. In deze dienst van zang en gebed gaat Ds. Tjeerd de Boer uit Bergen op Zoom in het Engels voor. De dienst zal ongeveer een uur duren en daarna is het koffie drinken in de Wingerd met de gasten. (…)

Dominee de Boer is een predikant van de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt die (…) vloeiend Engels spreekt en preekt.

Ik ben maar geen getuige van een wonder.

Ik zit er zomaar midden in.

Een Reactie op “Ik met m’n grote bek

Geef een reactie

